About me

Hedy-Kunst-haakpatronen-haken-auteur-ontwerpster-haakster

Het was tijd om mijn hart te volgen…

Leuk dat je een kijkje komt nemen achter de schermen! Ik ben Hedy Kunst-Drost en ik ontwerp haakpatronen. Ik ben auteur, ontwerpster en haakster. Ik hou van kleur, anders, vrolijk en gek. Ik ben creatief en ik zit altijd vol ideeën die het liefst allemaal tegelijk uitgewerkt moeten worden. Ik zeg altijd dat ik 6 levens nodig heb om alles te maken wat ik bedenk. 🙂

Na mijn HBO-lerarenopleiding heb ik 16 jaar gewerkt als docent Frans op het Voortgezet Onderwijs. Een drukke, zware baan, een druk gezin en te hoge verwachtingen van mezelf zorgden ervoor dat ik twee keer een burn-out kreeg. De tweede keer was ik anderhalf jaar ziek. Ik kon helemaal niks meer. Ik had de hele dag paniekaanvallen en durfde mijn huis niet meer uit. Alles was teveel en ik voelde me verschrikkelijk. Ik was eigenlijk niet eens in staat om voor mijn kinderen te zorgen, die toen nog klein waren. Ik had jarenlang niet naar mezelf en mijn lichaam geluisterd. Ik ging altijd maar door en nam nooit tijd voor mezelf. Mijn hele leven had ik me aangepast aan anderen, deed ik wat (ik dacht dat) anderen van mij verwachtten. Maar ik deed vooral wat ik van mijzelf verwachtte. En dat was héél veel!

Ik kreeg psychotherapie, haptotherapie en langzaam werd ik wie ik echt ben. Ik moest helaas stoppen met lesgeven. Dat lukte niet meer. Ik ging weer naaien en ik leerde mezelf haken. Creatief bezig zijn hielp mij heel erg om niet zo in mijn hoofd te zitten en te ontspannen. Tijdens mijn herstel leerde ik om van mezelf te houden, minder van mezelf te eisen, te genieten, en vooral te leven.

Het haken is een klein beetje uit de hand gelopen en zo ontstond in 2015 mijn webshop Kunstigdatwel, met allerlei handgemaakte produkten. Gaandeweg kwam ik erachter dat ik het ontwerpen van haakpatronen eigenlijk het allerleukste vind om te doen. Eind 2017 besloot ik dat het tijd was om dat dan ook écht te gaan doen. Ik maakte een nieuwe website, veranderde de naam van mijn bedrijf en ik besloot dat ik eindelijk dat haakboek ging schrijven. Het was tijd om mijn mooiste leven te leven.
Inmiddels gaat het beter dan ooit, maar het haken helpt mij nog steeds elke dag om te ontspannen. Daarom ben ik blij dat ik ben gaan doen wat ik het allerliefste doe en wat ik het allerbeste kan.

Happy Crochet Patterns gaat over vrolijkheid, liefde voor haken, kleur en mooie garens, een glimlach, elke dag een feestje en doen waar je ècht heel blij van wordt. 
Ik droom van heel veel vrouwen (en mannen) die ècht even tijd voor zichzelf nemen en genieten van het haken.
Ik droom van een heleboel haakboeken.
Ik droom van mijn eigen atelier, met roze muren, een grote houten tafel, bloemen, gekleurde stoelen en gehaakte slingers. Een quote héél groot op de muur: ‘Hoera, het is vandaag!’
Als ik zit te haken lijken de uren wel seconden. De tijd vliegt voorbij, en als ik een slok neem van mijn heerlijke cappuccino ….. is die wéér koud. Zonde! 🙂

Hedy Kunst-Drost