Over Hedy

Tijd om mijn hart te volgen

en ècht te gaan doen wat ik het allerliefste doe. Eind 2017 besloot ik te stoppen met mijn webshop Kunstigdatwel. Ik wilde me helemaal gaan focussen op het ontwerpen van haakpatronen voor onder andere haakblad Aan de haak.

Happy Crochet Patterns

Leuk dat je een kijkje komt nemen achter de schermen.
Ik ben Hedy Kunst-Drost en ik ontwerp haakpatronen. Ik ben creatief en ik zit altijd vol ideeën die het liefst allemaal tegelijk uitgewerkt moeten worden. Ik zeg altijd dat ik 6 levens nodig heb om alles te maken wat ik bedenk.

Ik begon met mijn webshop nadat ik na 16 jaar gestopt was met mijn werk als docente Frans. Een drukke baan, een druk gezin en te hoge verwachtingen van mezelf zorgden ervoor dat ik twee keer een burn-out kreeg. De tweede keer was ik anderhalfjaar ziek. Mijn hele leven had ik me aangepast aan anderen, deed ik wat (ik dacht dat) anderen van mij verwachtten. Maar ik deed vooral wat ik van mijzelf verwachtte. En dat was héél veel. Tijdens mijn herstel leerde ik om van mezelf te houden, minder van mezelf te eisen, te genieten, en vooral te leven. Ik ging weer naaien en leerde mezelf haken. Creatief bezig zijn helpt mij om niet zo in mijn hoofd te zitten en te ontspannen. Het haken is een klein beetje uit de hand gelopen en zo ontstond Kunstigdatwel. Ik kwam erachter dat ik het ontwerpen van patronen het allerleukste vind om te doen. Nu is het tijd om dat dan ook écht te gaan doen. Dus, de webshop eruit en de focus op ontwerpen. Nieuwe website, nieuwe naam, nieuwe plannen. Ik ben trots dat ik uiteindelijk mijn hart durfde te volgen en nu elke dag werk aan mijn droom.

Vrolijke haakpatronen

Happy Crochet Patterns gaat over vrolijkheid, liefde voor haken, kleur en mooi garen, een glimlach, elke dag een feestje en doen waar je ècht heel blij van wordt.
Ik droom van heel veel vrouwen (en mannen??) die echt even tijd voor zichzelf nemen en genieten van haken.
Ik droom van mijn eigen haakboek.
Ik droom van mijn eigen atelier, met roze muren, een grote houten tafel, bloemen, gekleurde stoelen en gehaakte slingers. Een quote héél groot op de muur: ‘Hoera, het is vandaag!’
Ik droom van kilometers garen in de mooiste kleuren dat verandert in de prachtigste creaties in mijn haakcafé, met goede cappucino’s, (glutenvrije) koekjes en chocolade.

Als ik zit te haken lijken de uren wel seconden. De tijd vliegt voorbij, en als ik een slok neem van mijn heerlijke cappucino ….. is die wéér koud. Zonde! 🙂

Hedy Kunst-Drost

 

Hedy_Kunst_Drost