Geplaatst op Geef een reactie

Sweet Pink Shawl

shawl-sweet-pink

Vorig jaar heb ik voor haakblad Aan de haak het haakpatroon van de Sweet Pink Shawl gemaakt. Ik wilde heel graag een driehoekshawl ontwerpen èn het nieuwe Scheepjes Whirlette garen gebruiken, dus ik zag een match! Nadat de shawl voor het blad was gefotografeerd kreeg ik hem terug en sindsdien is het de shawl die ik het meest draag.

Scheepjes Whirlette is garen van 60% katoen en 40% acryl en het is daardoor echt heel fijn om te dragen. Heel zacht en licht!
Het is een garencake van 100 gram en er zit 455 meter garen op. Aan 2 garencakes heb je dus genoeg om deze shawl te maken. Groter maken kan natuurlijk ook. Er zijn 19 kleuren Scheepjes Whirlette, dus keus genoeg. 🙂 Je kunt deze shawl natuurlijk ook met ander garen maken.

In het patroon van de Sweet Pink Shawl vind je een geschreven èn een getekend patroon. In het blad stond alleen het geschreven patroon, maar ik merkte na de publicatie dat veel mensen behoefte hadden aan een tekening. Dus die heb ik alsnog gemaakt en toegevoegd in het patroon.
Je haakt de shawl met een steeds terugkerend patroon dat je haakt verdeeld over 2 toeren. Het is daardoor eenvoudig te haken en ook heel geschikt voor beginnende haaksters. Als afwerking haak je een leuke rand met bolletjes. Ik heb gekozen voor één kleur, maar je kunt bijvoorbeeld ook het afwerkrandje in een andere kleur maken. Dat geeft weer een heel ander effect.
De shawl is 143 cm van punt naar punt over de langste zijde (de bovenkant), en 60 cm vanaf het midden van de langste zijde naar de punt aan de onderkant. Je kunt hem ook nog groter maken als je dat zou willen. In het patroon staat beschreven hoe je dat doet.

Wil jij hem ook haken? Het patroon vind je hier.

Liefs Hedy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *